«پدرکشتگی»؛ پیشنهاد یک روحانی برای مطالعه

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی ایازی، نویسنده، قرآن‌پژوه و عضو هیئت علمی دانشکده معارف قم، با پیشنهاد کتاب “پدرکشتگی» برای مطالعه پایان هفته گفت: رمان “پدرکشتگی» به قلم “سلمان امین» که از سوی انتشارات ققنوس منتشر شده، کتاب بسیار خوبی است که به خوبی توانسته، وضعیت و شرایط اجتماعی امروز را واقع‌گرایانه و روزآمد ترسیم کند.

وی گفت: بحران‌های اجتماعی که امروز جامعه ما را تهدید می‌کنند، در این کتاب به‌طور عینی نشان داده شده است.

ایازی این جمله از کتاب پدرکشتگی را که؛ “بشر باید یک‌بار برای همیشه اعتراف کند که کشف جهان بیرون، همیشه برایش سرگرم‌کننده‌تر از واکاوی راز و رمزهای درون آدمیزاد بوده است»، یکی از سطر‌های جالب این رمان عنوان کرد.

کوتاه درباره پدرکشتگی

“پدرکشتگی» داستان پسری به نام سیاوش است که تولدش با مرگ مادر همزمان می‌شود و این آغاز رابطه تیره پدرش با اوست. طی حادثه‌ای دیگر، تیر خلاصی به رابطه او با پدرش شلیک می‌شود.

سیاوش نقش اول رمان پدرکشتگی، فردی است که از همسر اول خود جدا شده و اکنون با همسر دوم خود زندگی می‌کند و در هر دو مورد با مشکلات جدی روبه‌رو شده است. وی از همسر اول خود جدا شده و برای درمان بیماری روانی خود نزد روانشناس می‌رود که همسر دوم خود را که او هم از مراجعه‌کنندگان به روانشناس بوده، ملاقات می‌کند.

در بخشی از این رمان می‌خوانیم: “بدون اینکه زورمان به زندگی خودمان برسد، تو را وارد این دنیا کردیم. درگوشی بگویم، شاید ما پشت وجود تو سنگر گرفتیم تا تکه‌های متلاشی زندگی‌مان را با کمک حضور تو به هم بچسبانیم. اگرچه امیدوارم این تنها دلیل میلادت نبوده باشد. چون در این‌صورت هیچ‌وقت خودم را به خاطر این جنایت بزرگ نخواهم بخشید. بچه داشتن بی‌هدف از قتل‌های سازمان‌یافته هزار بار بدتر است. بدبختانه، حفظ زندگی به کمک بچه‌دار شدن چیزی است که بیشتر مردم به شکل شرم‌آور روی آن توافق کرده‌اند.
این سطرها را بد نخوانی، آرامم!»

کتاب “پدرکشتگی» نوشته سلمان امین در 232 صفحه به بهای 14 هزار تومان، سال 95 از سوی انتشارات ققنوس منتشر شده است.