کتاب‌هایی درباره زنان، پرفروش‌‌ شدند

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در ادامه گرایش به خواندن آثاری با محوریت زنان، کتاب “جنس اول» نوشته هلن فیشر با ترجمه نغمه صفاریان‌پور همچون هفته‌های پیش، در صدر فهرست 10 کتاب پرفروش بازار کتاب تهران است. این اثر که از سوی انتشارات نشر نو منتشر شده، به بررسی توانایی‌های زنان برای دگرگونی جهان پرداخته است.

دومین کتاب پرفروش، كتاب “این سه زن» نوشته مسعود بهنود است که نخستین بار سال 1374 توسط مؤسسه انتشاراتی نشر علم منتشر شد. این کتاب در 14 فصل و در قالب یک روایت تاریخی به شرح زندگانی پرماجرای اشرف پهلوی، مریم فیروز و ایران تیمورتاش می‌پردازد. بهنود در مقدمه این کتاب نوشته که فکرِ به هم پیوستن قصه این سه زن (مریم فیروز، ایران تیمورتاش و اشرف پهلوی) ضمن گفت‌وگو با یکی از نوادگان ناصرالدین شاه، به فکرش رسید.

در هفته گذشته کتاب “انسان در جستجوی معنی» نوشته ویکتور فرانکل از دیگر آثار مورد توجه در بازار کتاب بود؛ این اثر که با ترجمه نصرت صادقیان از نشر درسا منتشر شده، تجربیات نویسنده را که منجر به کشف معنی‌درمانی یا اصطلاحاً “لوگوتراپی» شده، توضیح می‌دهد. در حقیقت این کتاب دربر دارندهٔ خاطرات فرانکل از وضعیت خود و سایر قربانیان اردوگاه‌های کار اجباری آلمان در خلال جنگ دوم جهانی است. فرانکل در این کتاب به عنوان یک روان‌شناس اگزیستانسیال به اهمیت جست‌وجوی معنا برای زندگی، در سخت‌ترین شرایط زندگی می‌پردازد و ضمن روایت خاطراتش از اردوگاه‌های کار اجباری، تلاش می‌کند که نگرش جدیدش را در روان‌شناسی(لوگوتراپی) تبیین کند.

همچنین “ما ایرانیان» نوشته مقصود فراستخواه از نشر نی، “اقتدارگرایی ایرانیان در عهد قاجار» نوشته محمود سریع‌القلم، از نشر فرزران روز ، “تراژدی قدرت در شاهنامه» نوشته مصطفی رحیمی از نشر نیلوفر، “فیلسوفان هیتلر» نوشته ایوون شرات با ترجمه حسین کاظمی یزدی از نشر رایزن، ‌”هنر شفاف اندیشیدن» نوشته رولف دوبلی با ترجمه عادل فردوسی‌پور از نشر چشمه، “درس‌های نیچه برای زندگی» و “مردم در سیاست ایران» نوشته یرواند آبراهامیان از نشر چشمه از دیگر آثار حاضر در فهرست 10 کتاب پرفروش حوزه علوم انسانی در هفته گذشته بودند.

ردیف
عنوان
نویسنده/ مترجم
ناشر
قیمت (تومان)
درباره کتاب

1
جنس اول
هلن فیشر/ نغمه صفاریان‌پور
نشر نو
33000
اثری فلسفی درباره توانایی‌های زنان برای دگرگونی جهان امروز

2
این سه زن
مسعود بهنود
علم
42500
بررسی زندگی اشرف پهلوی، مریم فیروز و ایران تیمورتاش

3
انسان در جستجوی معنی
ویکتور فرانکل/ نصرت صادقیان
درسا
14000
روایت دکتر فرانکل از تجربیاتی که منجر به کشف معنی‌‌درمانی یا اصطلاحا” “لوگوتراپی» شد

4
ما ایرانیان
مقصود فراستخواه
نی
18000
زمینه‌کاوی تاریخی و اجتماعی خلقیات ایرانیان

5
اقتدارگرایی ایران در عهد قاجار
محمود سریع‌ القلم
فرزانه روز
18000
بررسي مباني ساختاری، رفتاری و مديريتی نظام اقتدارگرا در عصر قاجاريان (1193ـ1344 ق) و بررس نحوه ظهور قاجاريه شرح و مشكلات سيستم‌سازی در ايران در دورة پادشاهي قاجار

6
تراژدی قدرت در شاهنامه
مصطفی رحیمی
نیلوفر
15000
بررسی ابعاد مختلف مقوله “قدرت» با استناد به دو داستان مشهور شاهنامه یعنی “رستم و اسفندیار» و “رستم و سهراب»

7
فیلسوفان هیتلر
ایوون شرات/ حسین کاظمی یزدی
رایزن
34000
بررسی سنت فیلسوفان هیتلر؛ گروهی از فیلسوفان که قبل، بعد و در خلال هولوکاست با ‏هیتلر ‏بوده‌اند

8
هنر شفاف اندیشیدن
رولف دوبلی/ عادل فردوسی‌پور
چشمه
25000
اثری درباره مدیریت روابط و روان‌شناسی خطاهای رفتاری

9
درس‌های نیچه برای زندگی
جان آرمسترانگ/ صالح نجفی
هنوز
14000
کندوکاو در باب پرسش‌های اساسی زندگی و آشنایی با نظراتی برگرفته از فلسفه، ادبیات، روان‌شناسی و هنرهای تجسمی

10
مردم در سیاست ایران
یرواند آبراهامیان/ بهرنگ رجبی
چشمه
14000
پنج پژوهش در مورد نقش و جایگاهِ مردم در سیاست

این گزارش بر اساس آمار فروش کتاب‌فروشی‌های شهر کتاب مرکزی، شهر کتاب ابن‌سینا، شهر کتاب شهید بهشتی، چشمه‌(کریمخان)، افق، امیرکبیر، دف، مرکز، جیحون و همیشه، تنظیم شده است.