برگزاری جشنواره کتاب‌های آموزشی-تربیتی رشد ویژه کتاب‌های قرآنی

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، محمد ناصری، مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی از برگزاری جشنواره کتاب‌های آموزشی- تربیتی رشد ویژه کتاب‌های قرآنی خبر داد.

این جشنواره با حضور جمعی از صاحبنظران، کارشناسان و ناشران کتاب‌های ‌قرآنی در تالار “کوثر» مسجد امام صادق(ع)، میدان فلسطین برگزار و برگزیدگان جشنواره در بخش‌های مختلف معرفی و تجلیل می‌‌شود. جشنواره کتاب‌های آموزشی- تربیتی رشد ویژه کتاب‌های قرآنی با هدف شناسایی و حمایت از آثار برگزیده و برتر در حوزه کتاب‌های قرآنی عنوان شده است.

به گفته ناصری، در این جشنواره 313 عنوان کتاب از 77 ناشر بررسی می‌شود که نسبت به دوره نخست 46 درصد رشد نشان می‌دهد. در این دوره، فقط کتاب‌های چاپ نخست دو سال 93 و 94 بررسی می‌شود؛ همچنین 54 درصد کتاب‌‌ها از سوی ناشران شهرستانی به دبیرخانه ارسال شده است. ناشران شهر قم با 110 عنوان کتاب در رتبه نخست این ناشران قرار دارد.

کتاب‌ها در دو گروه دانش‌آموزی و بزرگسالان به داوری گذاشته شده که 108 عنوان به دانش‌آموزان و 205 عنوان نیز مربوط به حوزه بزرگسالان است.

کتاب‌های حوزه دانش‌آموزی در سه گروه “آموزش قرآن»، “مفاهیم و موضوعات قرآنی» و “ادبیات داستانی و قرآن» داوری شده است. کتاب‌های حوزه بزرگسالان نیز از سه گروه “آموزش قرآن»، “معارف» و “مفاهیم و علوم قرآنی تفسیر و ترجمه» داوری می‌شود.

برای هر گروه داوری، سه داور در نظر گرفته شده که در مجموع، 18 داور کتاب‌های راه یافته به جشنواره را بررسی و برگزیدگان نهایی را معرفی خواهند کرد.