رئیس‌جمهور نمایشگاه کتاب را افتتاح می‌کند

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) سیدرضا صالحی امیری، در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: دولت با همه توان و ظرفیت، برنامه‌ریزی جامع انجام داده که در راستای شعار امسال، گام‌های جدی بردارد.

وی ادامه داد: در وزارت فرهنگ در حوزه شورای معاونین و شورای فرهنگ عمومی برای عملیاتی‌سازی شعار سال، در حوزه فرهنگی و گفتمان سازی فرهنگی و اقتصاد مقاومتی قدم‌هایی را برداشته‌ایم. در حوزه‌های سینما، کتاب، هنر و حوزه‌های دیگر هم برنامه‌ریزی را آغاز کردیم تا بتوانیم امسال در جهت تحقق این شعار، قدم‌های موثری برداریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: حرکت جدیدی را آغاز کردیم که دومین نشست آن را تحت عنوان گفت‌وگوی فرهنگی میان اصحاب فرهنگ و هنر با دولتمردان تا پایان فروردین برگزار می‌کنیم. در هر نشست، دولتمردان گزارش‌هایی را به اصحاب فرهنگ و هنر درخصوص تحولات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و نظام سلامت خواهند داد.

صالحی امیری اظهار کرد: دولت، عزم خود را جزم کرده تا برای حرکت بزرگ ملی در جهت افزایش اشتغال و تولید ملی گام بردارد. در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری 30 نهاد برای گفتمان‌سازی و بسترسازی فرهنگی شعار سال تلاش می‌کنیم.

وی درباره برگزاری نمایشگاه کتاب نیز گفت: همه برنامه‌ریزی‌های لازم برای برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در شهر آفتاب انجام شده و در زمان لازم در اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود. این نمایشگاه با حضور رئیس‌جمهوری افتتاح و به‌صورت گسترده و قوی‌تر از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد.